Kolumne
  • CILJ JE ŽIVOT U KOJEM POSAO DOŽIVLJAVATE KAO ISPUNJENJE, NE MISLEĆI NA ZARADU.

Učitaj drugu misao

Najnovija kolumna

Kako smo prestali razmišljati (i zašto nam je tako kako nam je)

Prolazim u jutarnjoj šetnji pored ulaza u gimnaziju u kojoj sam i sama stjecala srednješkolska znanja. Dvoje mladih ljudi na stepenicama drže svoje otvorene knjige iz biologije i štrebaju! Nevoljko se prisjećam stresa kojeg sam i sama osjećala u njihovim godinama pred zaključivanje ocjena, iako nisam bila kampanjac.

više >>

SOFT SKILLS - Vještine zbog kojih vas poslodavci više ne pitaju za diplomu (4/3/2012)

Imate posjetnicu na kojoj piše: dr. ili mr. ili neka druga titula...impresivno! No, sve te fascinantne titule pa čak i mreža poznanstva koju imate, nisu više dovoljni da bi vam osigurali posao iz snova, u tvrtki koja je "in". Danas poslodavci žele znati koliko ste "jaki" na području vještina koje se popularno zovu "soft skills". To je ono što će vam omogućiti napredak u karijeri, uspjeh u poslu i zadovoljstvo u životu. A što su to "soft skills" zapravo?

Soft skills su osnovne vještine koje ljudi trebaju za uspjeh u poslu. To su one vještine koje su nemjerljive, a predstavljaju osobne vještine, ne-tehničnke naravi, koje u mnogočemu zapravo određuju vašu osobnost i vaše sposobnosti rješavanja zahtjevnih problema i zadataka na poslu. One vas karakteriziraju kao lidera, pregovarača, komunikatora, timskog igrača, motivatora...Za razliku od tih vještina tzv."hard skills" su one koje se stječu obrazovanjem, a rezultiraju titulom koju dobijate jednom kada je u vašoj ruci diploma ili završna svjedožba.

Pitanja na koja ćete danas odgovarati kada konkurirate za neki posao, sve su manje "Koju ste školu završili?", a sve su bliža sljedećima: “Volite li raditi u timu?”, "Kako se nosite sa stresom?” ili “Jeste li uspješni u komuniciranju s ljudima?”. Ili pitanje “Jeste li dobri u rješavanju problema? Kakvi ste u rješavanju konflikata? " . Upravo na tim pitanjima "prolazite" ili "padate" kod poslodavaca, jer ona otkrivaju tko ste ispod kravate ili poslovnog kostima.

Poslodavcima je stalo da te vještine imaju svi njihovi djelatnici, a onima kojima te vještine nedostaju spremni su ponuditi dodatnu edukaciju. Stalo im je da ste jaki u području koje se naziva "soft skills" jer ćete u tom slučaju bolje obavljati svoj posao pod stresom, učinkovitije ćete voditi timove, znat ćete kada i koje poslove treba delegirati kako bi se vi (koji ste izvanredno plaćeni) posvetili važnijim stvarima i uspjeli kvalitetno riješiti svaki problem, ujedno vodeći tvrtku i razvijajući poslove. Bit ćete kvalitetniji motivator, a vaš će tim imati bolje rezultate. Jednostavno rečeno - poslodavcima ćete osigurati veći profit i konkurentniju poziciju na tržištu.

Kako onda možete ostvariti prednosti pred konkurencijom kod poslodavaca? Razvijajte i učite vještine koje zovemo "soft skills".

U knjizi “Emocionalna inteligencija u poslu”, David Goleman, jedan od začetnika ideje emocionalne inletligencije, govori upravo o tim vještinama. On ih smatra dijelom emocionalnih kompetencija. Po Golemanu, emocionalne kompetencije čine osobne kompetencije i društvene kompetencije. Osobne kompetencije predstavljaju sposobnosti da se nosimo sa vlastitim teškoćama, a to su samosvijest, samosvladavanje i motiviranost, a društvene kompetencije su sposobnost ovladavanja odnosima s drugima i to empatija i društvena umijeća ili - soft skills.

Visoko na ljestvici vještina bez kojih uspjeh u poslu nije moguć su utjecajnost, sposobnost komuniciranja, motiviranje drugih i sebe samih te rješavanje sukoba i prihvaćanje promjena. Uz to važne vještine su sposobnost stvaranja veza, sposobnost izgradnje i rada u skupini. I već toliko puta spominjana sposobnost vođenja ili leadership.

Dobra vijest je da se te vještina mogu naučiti. Na tečajevima i seminarima koji su dostupni na našem tržištu, možete u individualnom ili timskom radu savladati upravo one vještine koje vam nedostaju. Naime, moguće je i prema vašim potrebama ili potrebama vašeg tima u kompaniji napraviti “in-house” progam odabranih vještina koja biste željeli da steći ili usavršiti. Na taj način možete naučili kako postati vještiji i nadopuniti znanja koja ste stekli u redovnom školovanju koje vam je dalo titulu.
Razvoj tih vještina (soft skills) dovest će vas i vaš tim na novi nivo kvalitete. Stavljajući vaš tim ili uposlenike u centar zanimanja, razvijat ćete kod njih vještine koje će koristiti kompaniji jednako kao i njima pojedinačno. To će ohrabriti svakog od članova tima da traži najbolja rješenja i daje svoj maksimum. Takvo očekivanje za ulaganjem u sebe i u članove tima nije samo pravo kvalitetnog poslodavca i uposlenika, ona je i njihova obaveza.
Provjerite svoju zaradu – i odvojite dio za učenje vještina koje će vam povećati profit.

Ovaj moj tekst i ostale zanimljive tekstove možete naći na web stranicama tjednika Lider, u kolumni Life Coach, na
www.liderpress.hr



<< nazad na kolumne