Kolumne
  • DAJTE SI PRILIKU DA RADEĆI ŠTO VOLITE OSTVARUJETE SAN – TO ČINE USPJEŠNI LJUDI.

Učitaj drugu misao

Najnovija kolumna

Uspješan plan za mirovinu? Planirajte svoju mirovinu dok ste još mladi

Mirovina!? Mislite li na to kako ćete jednog dana živjeti kada ne budete zarađivali? Nemojte se ponašati kao da vas nitko nije upozorio. Štedite, privređujte, mudro raspolažite onime što imate i ne dajte se navesti na tanak led potrošakog mentaliteta. Sada je vrijeme da planirate svoj život, čak i ako ste do sada donijeli pokoju krivu odluku.

više >>

SOFT SKILLS - Vještine zbog kojih vas poslodavci više ne pitaju za diplomu (4/3/2012)

Imate posjetnicu na kojoj piše: dr. ili mr. ili neka druga titula...impresivno! No, sve te fascinantne titule pa čak i mreža poznanstva koju imate, nisu više dovoljni da bi vam osigurali posao iz snova, u tvrtki koja je "in". Danas poslodavci žele znati koliko ste "jaki" na području vještina koje se popularno zovu "soft skills". To je ono što će vam omogućiti napredak u karijeri, uspjeh u poslu i zadovoljstvo u životu. A što su to "soft skills" zapravo?

Soft skills su osnovne vještine koje ljudi trebaju za uspjeh u poslu. To su one vještine koje su nemjerljive, a predstavljaju osobne vještine, ne-tehničnke naravi, koje u mnogočemu zapravo određuju vašu osobnost i vaše sposobnosti rješavanja zahtjevnih problema i zadataka na poslu. One vas karakteriziraju kao lidera, pregovarača, komunikatora, timskog igrača, motivatora...Za razliku od tih vještina tzv."hard skills" su one koje se stječu obrazovanjem, a rezultiraju titulom koju dobijate jednom kada je u vašoj ruci diploma ili završna svjedožba.

Pitanja na koja ćete danas odgovarati kada konkurirate za neki posao, sve su manje "Koju ste školu završili?", a sve su bliža sljedećima: “Volite li raditi u timu?”, "Kako se nosite sa stresom?” ili “Jeste li uspješni u komuniciranju s ljudima?”. Ili pitanje “Jeste li dobri u rješavanju problema? Kakvi ste u rješavanju konflikata? " . Upravo na tim pitanjima "prolazite" ili "padate" kod poslodavaca, jer ona otkrivaju tko ste ispod kravate ili poslovnog kostima.

Poslodavcima je stalo da te vještine imaju svi njihovi djelatnici, a onima kojima te vještine nedostaju spremni su ponuditi dodatnu edukaciju. Stalo im je da ste jaki u području koje se naziva "soft skills" jer ćete u tom slučaju bolje obavljati svoj posao pod stresom, učinkovitije ćete voditi timove, znat ćete kada i koje poslove treba delegirati kako bi se vi (koji ste izvanredno plaćeni) posvetili važnijim stvarima i uspjeli kvalitetno riješiti svaki problem, ujedno vodeći tvrtku i razvijajući poslove. Bit ćete kvalitetniji motivator, a vaš će tim imati bolje rezultate. Jednostavno rečeno - poslodavcima ćete osigurati veći profit i konkurentniju poziciju na tržištu.

Kako onda možete ostvariti prednosti pred konkurencijom kod poslodavaca? Razvijajte i učite vještine koje zovemo "soft skills".

U knjizi “Emocionalna inteligencija u poslu”, David Goleman, jedan od začetnika ideje emocionalne inletligencije, govori upravo o tim vještinama. On ih smatra dijelom emocionalnih kompetencija. Po Golemanu, emocionalne kompetencije čine osobne kompetencije i društvene kompetencije. Osobne kompetencije predstavljaju sposobnosti da se nosimo sa vlastitim teškoćama, a to su samosvijest, samosvladavanje i motiviranost, a društvene kompetencije su sposobnost ovladavanja odnosima s drugima i to empatija i društvena umijeća ili - soft skills.

Visoko na ljestvici vještina bez kojih uspjeh u poslu nije moguć su utjecajnost, sposobnost komuniciranja, motiviranje drugih i sebe samih te rješavanje sukoba i prihvaćanje promjena. Uz to važne vještine su sposobnost stvaranja veza, sposobnost izgradnje i rada u skupini. I već toliko puta spominjana sposobnost vođenja ili leadership.

Dobra vijest je da se te vještina mogu naučiti. Na tečajevima i seminarima koji su dostupni na našem tržištu, možete u individualnom ili timskom radu savladati upravo one vještine koje vam nedostaju. Naime, moguće je i prema vašim potrebama ili potrebama vašeg tima u kompaniji napraviti “in-house” progam odabranih vještina koja biste željeli da steći ili usavršiti. Na taj način možete naučili kako postati vještiji i nadopuniti znanja koja ste stekli u redovnom školovanju koje vam je dalo titulu.
Razvoj tih vještina (soft skills) dovest će vas i vaš tim na novi nivo kvalitete. Stavljajući vaš tim ili uposlenike u centar zanimanja, razvijat ćete kod njih vještine koje će koristiti kompaniji jednako kao i njima pojedinačno. To će ohrabriti svakog od članova tima da traži najbolja rješenja i daje svoj maksimum. Takvo očekivanje za ulaganjem u sebe i u članove tima nije samo pravo kvalitetnog poslodavca i uposlenika, ona je i njihova obaveza.
Provjerite svoju zaradu – i odvojite dio za učenje vještina koje će vam povećati profit.

Ovaj moj tekst i ostale zanimljive tekstove možete naći na web stranicama tjednika Lider, u kolumni Life Coach, na
www.liderpress.hr



<< nazad na kolumne