Kolumne
  • DAJTE SI PRILIKU DA RADEĆI ŠTO VOLITE OSTVARUJETE SAN – TO ČINE USPJEŠNI LJUDI.

Učitaj drugu misao

Najnovija kolumna

Kako smo prestali razmišljati (i zašto nam je tako kako nam je)

Prolazim u jutarnjoj šetnji pored ulaza u gimnaziju u kojoj sam i sama stjecala srednješkolska znanja. Dvoje mladih ljudi na stepenicama drže svoje otvorene knjige iz biologije i štrebaju! Nevoljko se prisjećam stresa kojeg sam i sama osjećala u njihovim godinama pred zaključivanje ocjena, iako nisam bila kampanjac.

više >>

Kako boje utječu na naše raspoloženje i radnu aktivnost? (4/3/2012)

Piše mi čitateljica Lidera, za koji pišem kolumnu Life Coach, kako voli lijepe stvari, okružena je njima u svom domu i prilično vremena provodi birajući boje koje ju okružuju. Na žalost, radna sredina u kojoj djeluje (uredski posao) ne odražava njene želje i sklonosti kada je u pitanju uređenje. Prostor je tmuran, neinventivan i guši ju. Osjeća se bezvoljno dok sjedi za svojim radnim stolom i željela bi promjeniti uvjete u kojima radi. Kolege i poslodavac ne mare za taj aspekt poslovanja. Pita me, na kraju pisma, koje argumente bi mogla koristiti ako bi pokušala ostvariti svoj san – okružiti se lijepim bojama.

Njeno me je pitanje jako razveselilo, jer divno je znati da ljudi shvaćaju koliko elemenata može utjecati na kvalitetu rada – nije riječ samo o znanjima i vještinama, niti o ljudima koji nas okružuju, pa niti materijalnoj naknadi. Često se radi i o, naoko, malim stvarima koje nam jako puno znače. Podržavam potrebu ljudi da svoj radni prostor prilagode svojim potrebama, pa i malim ekstravagancijama i nadam se da će i ova čitateljica uspjeti u svom naumu. U nastavku, evo i savjeta koji sam joj dala:

Mudro bi bilo pripremiti se za razgovor sa svojim nadređenim i pripremom osigurati rezutat. Ukoliko pripremite svoju pregovaračku strategiju, sigurna sam da ćete već uskoro raditi u prostoru koji u potpunosti zadovoljava vaša očekivanja, a vašu energiju diže na optimalnu razinu.

Upravo povećanje radne energije i zadovoljstvo uvjetima u kojima radite, neka bude prva strateška odrednica vašeg pregovaračkog poduhvata. Bit će to, u konačnici, dobitak za sve (a osobito za vašeg poslodavca koji će, vjerojatno, trebati uložiti neka sredstva u preuređenje). Ukoliko u tom pogledu ima bilo kakvih prepreka (pri tom prvenstveno mislim na financijska sredstva - ne znam je li riječ o maloj tvrtki ili velikoj, kakva je financijska situacija, što su prioriteti, kakva je procedura kod određivanja proračuna tvrtke) budite spremni uložiti osobno vrijeme za uređenje, pa ćete na taj način lakše ostvariti željeno.
Upisavši „psihologija boja“ na Google, dobila sam približno 542.000 stranica (za manje od 0,19 sekundi). Potražila sam više o bojama i na Wikipediji. Boje su osjetilni doživljaj koji nastaje kada svjetlost karakterističnog spektra pobudi receptore u mrežnici oka.
Boje su ljudima važne, utječu na njihovo raspoloženje, a svaka boja ima određeno psihološko djelovanje, tj. izazivaju kod nas razne osjećaje. Crvena ubrzava puls, žuta izaziva radost i veselje, narančasta izaziva osjećaj životne radosti, zelena odmara, plava smiruje. Psihologija boja jest tema koja ima puno poklonika (osobito je korisno ovladati njome ukoliko radite u oglašivačkoj industriji ili marketingu, u što sam se osobno uvjerila).
Razgovoru sa poslodavcem pristupite poznavajući njegove sklonosti, kako biste naišli na razumijevanje za ono što je vama značajno.

Ukoliko vaš poslodavac cijeni znanost, pripremite dio priče vezane za medicinu i kozmetiku. Boje se koriste za liječenje kožnih bolesti, primjerice, i to ne samo u kozmetičkim salonima, već i u mnogim ordinacijama. Ukoliko vaš poslodavac cijeni dostignuća na tom polju, shvatit će vašu potrebu za bojama, a da pri tome ne smatra da je vaš zahtjev pretjeran ili prozaičan.

Ukoliko znate da je, primjerice, sklon istočnjačkoj filozofiji, pripremite svoju strategiju oslanjajući se na činjenicu da se boje već više tisuća godina koriste vezano za čakre, energetske centre kojih je 7 i vezani su uz 7 boja vidljivih ljudskom oku. Svaka od njih (crvena, narančasta, žuta, zelena, cijan, plava i ljubičasta) može se povezati sa jednom od čakri. Je li to tema koja će pokrenuti vašeg poslodavca?

Ako je pak sklon umjetnosti, dizajnu, arhitekturi (ili je jednostavno sam-svoj-majstor) pogledajte zanimljivosti s tog područja. Zgodan je primjer online magazine za kulturu stanovanja i življenja “Dekor” (http://www.dekor-magazin.com/rubrike/interijeri/boje.htm).

I to su samo neke ideje. Proradite na pronalaženju svojih ideja koje će vam pomoći u pripremi prave pregovaračke strategije. Potražite informacije i provjerite koje boje podržavaju koje raspoloženje. Pristupite cijelom poslu kao istraživač i osim što ćete se pripremiti za razgovor sa poslodavcem, doznat ćete nešto novo o onome što vam je zanimljivo i privlačno. Dobitak je dvostruk. Ne oklijevajte, nego na posao. Uloženo vrijeme, osim toga, pokazat će i vama da ozbiljno mislite, pa ćete sa većim entuzijazmom i željom pristupiti cijelom projektu (ma kako se mali činio).



<< nazad na kolumne