Kolumne
  • DAJTE SI PRILIKU DA RADEĆI ŠTO VOLITE OSTVARUJETE SAN – TO ČINE USPJEŠNI LJUDI.

Učitaj drugu misao

Najnovija kolumna

Kako smo prestali razmišljati (i zašto nam je tako kako nam je)

Prolazim u jutarnjoj šetnji pored ulaza u gimnaziju u kojoj sam i sama stjecala srednješkolska znanja. Dvoje mladih ljudi na stepenicama drže svoje otvorene knjige iz biologije i štrebaju! Nevoljko se prisjećam stresa kojeg sam i sama osjećala u njihovim godinama pred zaključivanje ocjena, iako nisam bila kampanjac.

više >>

Kako smo prestali razmišljati (i zašto nam je tako kako nam je) (7/5/2017)

Kako smo prestali razmišljati (i zašto nam je tako kako nam je)

Model učenja za ocjenu i napamet i dalje je, očito, na snazi i jednako stresan! Danas - kada je informacija previše da bismo ih upamtili. Ništa se nije promijenilo u nekoliko desetljeća koja me dijele od ovih novih klinaca. Da paradoks bude veći, dan prije sam bila u Muzeju krapinskih neandertalaca i s oduševljenjem gledala kreativni prikaz timeline-a od velikog praska do dana kada je Kramberger ugledao kosti krapinskog pračovjeka. Kako bi bilo divno, pomislila sam, da smo na taj način kao klinci mogli razumijevati svijet koji nas okružuje i kreativnim razmišljanjem učiti o tome kako se razvijao svijet, ako već ne i zašto je nastao.

Bubanje datuma, naziva, činjenica i zaključaka koje nam je podastrla grupa autora i naš profesor, primali smo zdravo za gotovo. Generacijama. Ne čudi onda da smo prestali razmišljati i da nam svatko može prodati rog za svijeću. Ne razmišljamo ni o čemu ili to činimo rijetko!

Često se šokiram kada u radu sa svojim klijentima najviše muke imam izvući iz njih odgovor na pitanje «što vam je važno u životu», tijekom provjere njihovog vrijednosnog sustava. Ne očekujem točan ili netočan, već njihov odgovor. Očekujem čuti, primjerice: sigurnost, iskrenost, odanost, zalaganje, ljubav...a iz njihovih usta ne izađe ni glas. Muk! I nije to samo stoga što nam je i kolektivni sustav vrijednosti u banani.

Iz nedavno snimljenog predavanja pod nazivom «Koje igre usporavaju ili oštećuju razvoj dece» dr Ranka Rajevića, predsjednika Odbora za darovite međunarodne udruge Mensa iz Novog Sada i autora NTC sustava učenja usmjerenog razvoju kognitivnih sposobnosti djece koji potiče kreativno razmišljanje i logičko zaključivanje, a ne učenje napamet, a kojeg sam pogledala na YouTube, doznala sam za vrlo inspirativnu metodu pristupa djeci kojom se podiže njihov nivo intelektualnih sposobnosti. S oduševljenjem sam zapljeskala doznavši da se taj program od 2010. provodi i kod nas u vrtićima u tri hrvatska grada – Dubrovniku, Rijeci i Zagrebu. Cilj mu je, između ostalog, razvijati brzinu razmišljanja i zaključivanja odnosno funkcionalno znanje, nasuprot znanju koje brzo ispari ako ne učite na pravi način i iz pravih razloga. Osobito je to važno danas, kada klinci sve ranije imaju kompjutorkse igrice ili provode pred televizijskim prijemnikom sate i sate, pa sve manje znaju i razmišljaju.

Potražite to predavanje, doznajte o tome, zahtjevajte takav program za svoju djecu, pa i ako su već odrasla - za njihovu, jer ćete inače, kao i ja, gorke suze liti što je svakim danom sve teže naići na osobe koje će znati dati vlastiti odgovor i na najednostavnije pitanje: što vam je najvažnije u životu.



<< nazad na kolumne